Jak eHarmony uvěřila v eDarling: příběh jednoho startupu

eDarling akvizice

Na konci roku 2008 se Lukas Brosseder a David Khalil rozhodli založit v Berlíně společnost Affinitas. O několik měsíců později se k týmu přidal Christian Vollmann. Jednou ze služeb, kterou společnost Affinitas dnes provozuje, je seznamovací portál eDarling.

Jak se ale může malý startup za tak krátký čas vyvinout ve velký, mezinárodní a úspěšný podnik? Se silným konceptem matchmakingu, ambiciózním týmem a americkou společností eHarmony jako partnerem a vzorem roste firma do podoby jedné z největších mezinárodních online seznamek.

Online seznamka eHarmony vidí potenciál

Americká seznamka eHarmony byla založena v roce 2000 a během 12 let své působení rozšířila kromě Severní Ameriky do Velké Británie, Austrálie a Brazílie. Jedním z důvodů jejího úspěchu je zejména ve Spojených státech amerických inovativní metoda matchmakingu. Průzkum z roku 2009 ukazuje, že 5% amerických manželských dvojic se setkalo díky eHarmony!

Tímto číslem se inspiroval také zakladatel a jednatel eDarlingu David Khalil: „Naším cílem vždy bylo, aby se díky nám setkalo co nejvíce šťastných partnerských dvojic.“ Krátce po úspěšném startu v Německu uviděl zakladatel eHarmony v této malé společnosti potenciál a investoval do ní. Výměnou za svůj 30% podíl tak eDarling mohl expandovat do dalších evropských zemí. Obě firmy se tak svou nabídkou v Evropě vzájemně doplňují: eHarmony působí ve Velké Británii a firma eDarling se za svou dobu existence rozšířila do katřka všech zemích kontinentální Evropy.

V současné době je eDarling aktivní také mimo Evropu. V roce 2012 otevřel svůj trh v Chile a Mexiku. Jaký je recept na úspěch? „Vždy jsme měli jediný cíl: spokojenost zákazníků. Chceme poskytovat nejlepší služby a nejvyšší transparentnost podnikání,“ říká Khalil.

eDarling akvizice 2

eHarmony a eDarling spojily síly

Obě společnosti sdílejí stejnou vizi perfektní seznamky. Jak eHarmony, tak eDarling se zaměřují na ty, kteří hledají vztah a propojují uživatele za pomocí testu a vědecky vyvinuté metody matchmakingu.

Díky správné spolupráci eDarlingu s eHarmony mají obě seznamky možnost vyměňovat si zkušenosti a diskutovat o obchodních strategiích. „Tato situace je přínosem pro obě strany. Jsem rád, že eHarmony s námi jedná jako s rovnocenným partnerem, a to navzdory skutečnosti, že jsou na trhu déle. Není vždy snadné udržovat dobré vztahy v partnerství, které se rozprostírá přes několik tisíc kilometrů po celém světě. Proto jsme rádi, že jsme byli schopni udržet s eHarmony krok,“ doplňuje David.

Jaká je budoucnost matchmakingových seznamek?

Trh se nasycuje a přežít mohou jen ty nejšikovnější společnosti s nejlepší nabídkou. Koncept matchmakingu ovšem funguje, což potvrzuje i 14 milionů registrovaných uživatelů v 19 zemích po celém světě.

S eHarmony jako svým vzorem eDarling nadále roste a zlepšuje kvalitu svých produktů tak, aby splňovala nové potřeby a stále vyšší požadavky jeho uživatelů. „Ekonomický úspěch je pro nás důležitý. Stejně důležité pro nás je, aby s naší pomocí vzniklo co nejvíce párů. To je naše filozofie,“ říká Khalil.

Máte-li dotaz ke členství či uživatelskému kontu, navštivte naši stránku Péče o zákazníka. Máte dotaz ke článku? Napište nám na [email protected]

O autorovi: Redakce eDarling Více článků napsaných Redakce eDarling